Dag 5 Kamakura

8 juni 2017 - Kamakura, Japan

Goedemorgen, vanuit een zeer winderig en nattig Kamakura. Dag 4. Het is hier nu 9 uur en we gaan maar eens kijken wat het ontbijt hier is. Ontbijtbuffet was prima, wel veel Japans, maar gelukkig ook westerse broodjes en gebakken eitjes enz. Nog even naar de kamer tanden poetsen en paraplus gepakt. Half 11 op stap, met het treintje naar Kamakura station. Daar bij tourist information gevraagd naar welke tempel we moeten met mooie bloemen. Dat is weer iets buiten Kamakura. Dus weer met de trein 1 station verder, Kita Kamakura. Daar stuk gelopen naar de Tokeiji tempel. Tussen de bossen liggen de tuinen met veel hortensia's en irissen. Je loopt een stuk naar boven de berg op, het is zo mooi en rustgevend. Gelukkig is de temperatuur wel lekker, maar helaas wel regen. Op weg naar de volgende tempel bij een heel leuk Japans zaakje koffie gedronken buiten in het tuintje, het inmiddels droog. Lekker bakkie met taart. Heerlijk gezeten daar en toen naar de Meigetsu-in tempel. Weer tussen de bomen, bamboe en tegen de berg prachtig aangelegde tuinen, paden, watervalletjes zo mooi allemaal! Eigenlijk niet te beschrijven en op foto's vast te leggen. Rond 4 uur zijn we uitgekeken en met de trein terug gegaan naar Kamakura station. Daar het "boemeltreintje" weer genomen nu naar Hase. Ligt ook aan de kust, maar andere baai. Daar even op een bankje bij het station wat gedronken, er kwam zelfs even een zonnetje door. Daarna over het strand gelopen naar de Californian strandtent (hier zijn we in januari ook geweest). Stukje Amerika in Japan. Op het strand is het wel een zooitje, ze zijn volop bezig met strandtenten bouwen. Het strandseizoen begint hier in juli. Er wordt wel volop gesurfed. Bij de strandtent lekker wat gaan eten, heerlijk gezeten met uitzicht op strand en surfers. Het wordt hier alleen erg vroeg donker(7 uur) dus dan is er ook niets meer te beleven. Rond 8 uur terug in hotel, onderweg koffie en drinken meegenomen. Zitten nu dan ook heerlijk op de kamer met natje en droogje met mooi uitzicht en het ruizen van de zee. Slaap lekker en tot morgen