Dag 7 Van Kamakura naar Kobe

10 juni 2017 - Kamakura, Japan

We vetrekken vandaag naar Kobe. Om 8 uur opgestaan en gaan douchen, uitchecken om 9.30 uur en met het shuttlebusje naar het treintje. Met het treintje naar Kamakura station. Daar bij Deli France een ontbijtje gegeten. Kaartjes voor de trein gekocht en met de trein van 10.48 uur naar Shinagawa. Daar overstappen op de Shinkansen naar Shin Osaka. Trein vertrekt van spoor 23 om 11.47 uur. Gaan nu lekker met een gangetje van 250 km/u door het Japanse landschap/stedelijk gebied. Slechts 2x een stop, 1e bij Nagoya en 2e bij Kyoto.

Na een lange reis uiteindelijk om 17.00 uur in ons hotel in Kobe. Inchecken, we hebben kamer 1612 op de 16e verdieping. Prachtig uitzicht naar het centrum en de brug bij de haven in de verte. Even een koopie thee op de kamer en het thuisfront bellen. Nu maar weer met de metro naar het centrum. Van station S17 waar wij zitten naar S3. Dan sta je in het centrum en nu??? Gelukkig de goede kant opgelopen naar de uitgaanswijk met veel restaurantjes met Kobebeef! Veel restaurantjes zitten achter gesloten deuren en je kan niet echt naar binnen kijken, dus dat is lastig kiezen. Eerste naar binnen zat niemand, dus maar weer eruit. Bij de tweede zaten er mensen binnen, dus maar aan een tafeltje gaan zitten. We gaan vanavond op sjiek (in onze spijkerbroek) aan de Kobe beef. Arjen heeft het al eens in Nederland gegeten, vrij prijzig, maar goed als je dan in Kobe bent..... Dus uitgekozen voor hoeveel gram we gaan, wordt 180 gr. Menu erom heen gekozen, dan maar de meest uitgebreide. En heerlijk gegeten. Dit was wel weer heel bijzonder. Om half 10 waren we klaar en zij we in de buurt nog rondgelopen het is erg druk op straat op zaterdagavond. Nog een koffiezaakje binnen geweest voor een bakkie koffie, ook super druk en heel lawaaierig. Om half 11 naar station terug om de metro te nemen naar ons hotel. Over elven terug voor onze nacht in Kobe.